Kadang – Kadang….Tak Selalu…

Salam semua…ape khabar..well aku cam biase la…hmm..hari ni selasa kan….

hmmm…cam biase permulaan minggu sangat tak mengujakan…tak tau la  nape..agak sangat2 tak mengujakan..

asal ha….asal aku selalu nak cuti je..muahahahahaha…adakah aku ni pemalas..tah le..tapi yang pasti..hangin je bile nak g keje..tapi tak elok tau ade perangai buruk cam aku ni..sebab tu..selalu sebelum melangkah kuar dari umah..aku selalu berdoa supaya di lapangkan dada uuntuk keluar mencari rezeki…insyaAllah…

semalam ade bace majalah Solusi (keluaran Telaga Biru)…tapi dah lupe edisi yang mana…terbaca satu artikel ni…

pasal tetibe rase benda tu kene sangat ngan diri aku ni…

kita memang di anjurkan untuk berdoa..tak kire la berdoa bile berada dalam ape jua keadaan…tapi perasan tak..kadang2 ape yang kita hajat kan tu..Allah tak makbulkan..kalo ikutkan artikel dalam majalah tu…bukan maksudnye Allah tak nak makbulkan…tapi kerana Allah ade planning lain untuk kite…emm..paham tak ape yang cube aku nak sampaikan?…

lepas baca artikel tu..terus aku tersedar…hmm…ape yang terjadi kebelakangan ni kat aku…bukan maksud nye aku tak cukup usaha dan tawakal kepada Nya..cume Allah SWT ada planning len untuk aku…cume aku kene yakin bahawa sesungguhnya Allah SWT Yang Maha Mengetahui segala2 nya…

Maka di sebabkan…kita jangan lah nak cepat mengeluh atau putus asa andaikata ape yang kita hajatkan tu tak tercapai..percayalah dengan kuasa Allah..kerana dia Yang Maha MEngetahui segala2 nya…InsyaAllah…

Hmm..macam ustazah jap lak hari ni..tapi bukan ape..cume nak berkongsi renungan dan sedikit idea..harap2 ape yang di sampaikan ini tak salah….

**kenapa kepala pening lak hari ni..+_+**

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: